VAKUUTUSEDUSTUS
YRITYKSILLE

Kysy lisää!

Vakuuttaminen osana yrityksen riskienhallintaa

Yrityksen riskienhallinnan tulee olla kokonaisvaltaista, ja yrityksessä on tärkeää tunnistaa myös henkilöihin, toimintaan ja omaisuuteen kohdistuvat riskit.

Laadukas kartoitus varmistaa yritykselle ja yrittäjille sopivan vakuutusturvan

Team Laamanen Oy toimii Pohjantähden Franchising yrityksenä Hyvinkäällä. Edustamme Pohjantähti Keskinäinen Vakuutusyhtiötä, Aktiaa ja Veritas Eläkevakuutusta. Edustamamme vakuutusyhtiöt ovat suunnitelleet tuotteensa ja palvelunsa pk-yrityksille, ja Team Laamanen Oy puolestaan on panostanut myynnin laadun kehittämiseen.

 

Ymmärrämme yrittäjiä, sillä koko yritysmyyntitiimimme koostuu yrittäjistä, joilla on eri alojen kokemusta työuransa ajalta.

Ota yhteyttä ja pyydä ilmainen kartoitus!
yrityksen vakuutukset
yritys

Millaisia riskejä yrityksessä voi olla?

  • Avainhenkilöiden äkilliseen sairastumiseen liittyvät riskit
  • Osakkaan menehtymisen aiheuttama riski liiketoiminnan jatkumiselle
  • Työturvallisuusriskit
  • Toiminnan keskeytymisriskit
  • Toimittajista johtuvat riippuvuusriskit
  • Osaamispääoman säilyttämisriskit
  • Omaisuusriskit
  • Sopimusriskit
  • Rahoitusriskit
  • Muut liiketoimintariskit
Laatujärjestelmän hyödyt

Millaisia riskienhallintakeinoja on olemassa?

  • Riskien tunnistaminen ja arvioiminen on lähtökohta riskien hallinnalle
  • Laadunhallinta, työturvallisuusohjelmat sekä strateginen suunnittelu ovat keinoja hallita useita riskejä
  • Vakuutuksilla varaudutaan niihin tilanteisiin, kun riski pääsee realisoitumaan
laatujärjestelmä

…Mutta entäs jos jotain kuitenkin pääsee tapahtumaan?

  • On tärkeää laatia varautumissuunnitelmia erilaisten tilanteiden varalle.
  • Yritys tarvitsee kuitenkin riittävän vakuutusturvan, jotta yrityksen tai yrittäjän talous ei romutu riskin realisoituessa.
  • Kun vahinko tapahtuu, on tiedettävä kuinka toimia ja estää vahingon laajentuminen.
laatujohtaminen

Miksi turvaisin yritykseni juuri näiden vakuutusyhtiöiden kautta?

  • Pohjantähti Keskinäinen vakuutusyhtiö on ihmisen kokoinen vahinkovakuutusyhtiö
  • Asiakaspalvelu on helposti saavutettavissa eri kanavissa
  • Tuotteet ja palvelut on rakennettu pk-yrityksiä varten
  • Tarjoaa henkilökohtaista palvelua yrityksen liikevaihdon suuruudesta riippumatta
  • Veritas Eläkevakuutus panostaa asiakaspalveluun – jokaisella asiakkaalla on oma nimetty yhteyshenkilönsä.
  • Veritas on yrittäjän eläkevakuutusyhtiö ihmisläheisellä otteella
  • Veritas suunnittelee toimintojaan yrittäjien näkökulmasta
  • Veritas panostaa jatkuvaan parantamiseen ja digitalisaatioon
  • Aktia on erinomainen varainhoitaja, henkivakuuttaja ja pankki
  • Aktian henkituotteet ovat markkinoiden parhaimpia sisällöltään
  • Aktia  panostaa digitaalisiin ratkaisuihin ja asiointi heidän kanssaan on mutkatonta

Yritysvakuuttamisen askelmerkit

tarve

Kartoitus

Standardoidulla tarvekartoituksellamme pyrimme tunnistamaan sellaisetkin riskit, joita yritys ei vielä itse ole tunnistanut. Kartoitus on vakuuttamisprosessin tärkein vaihe, jotta vakuutusturva saadaan juuri oikeanlaiseksi. Kartoitus voidaan tehdä puhelimessa, videokokouksella, yritysvierailulla tai perinteisellä tapaamisella asiakaspalvelupisteessämme. Kartoitusvaiheessa pyrimme tunnistamaan muitakin riskienhallintakeinoja, kuin vakuuttamisen.

Projektisuunnitelma

Tarjous

Kartoituksen pohjalta yritysvakuutusedustajamme laatii ratkaisuehdotuksen, josta tehdään helposti ymmärrettävä yhteenveto. Tämän vaiheen tarkoituksena on oivalluttaa yrittäjä tunnistamaan yrityksensä riskit ja ymmärtämään, mitä ratkaisuehdotuksessa yritykselle tarjotaan, ettei tarvitse ostaa sikaa säkissä tai jäädä miettimään, mitä vakuutukset oikeastaan sisältävätkään.

Implementointi toteutus

Ratkaisuehdotuksen viimeistely

Yhdessä todetut muutostarpeet korjataan ratkaisuehdotukselle ja kun se hyväksytään, vakuutukset saatetaan juuri siten voimaan. Yritykselle avataan käyttöoikeus sähköiseen asiointiin.

auditointi

Asiakkuus

Jatkossa asioit helposti valitsemissasi palvelukanavissa niin laskutukseen, vahinkoihin kuin tietojen päivityksiinkin liittyvissä asioissa.